Overweegt u het CRM-systeem Microsoft Dynamics 365 for Sales voor uw organisatie? Lees dan in deze blog hoe u de implementatie snel regelt met het Prodware Fast Sales programma.

Waarom Prodware Fast Sales?

Microsoft Dynamics 365 for Sales is de meest complete CRM-oplossing op de markt. Maar als u dit platform aanschaft, wilt u natuurlijk wel zo snel mogelijk rendement op uw investering. Het is namelijk niet wenselijk dat het nog eens drie maanden duurt voor u het systeem kunt gebruiken. Daarom hebben wij het Prodware Fast Sales traject ontwikkeld. Hiermee heeft u de Dynamics 365 for Sales-omgeving binnen vier tot zes weken up-and-running. Met de Prodware Fast Sales aanpak beginnen we met de basis en houden we het voor de gebruiker behapbaar. We gaan uit van onze best practices, aangevuld met uw persoonlijk wensen. Samen met onze consultants zult u de volgende vijf stappen zetten:

1. Bepaal de scope in de workshop: waar moet de omgeving aan voldoen?

Prodware Fast Sales kenmerkt zich door de persoonlijke, pragmatische aanpak. In een workshop bepalen we gezamenlijk waar de inrichting van de omgeving aan moet voldoen. We gebruiken onze best practices als vertrekpunt en gaan met een werkgroep aan de slag. Hierin bekijken we hoe we uw bedrijfsdoelstellingen, uw businessmodel en de meer specifieke wensen van uw eindgebruikers in kunnen passen. Het is belangrijk dat we beginnen bij de basis: u start het traject met een strakke focus. Het is hierbij van belang dat u intern al goed over de inrichting heeft nagedacht.

2. Configuratie van de omgeving

De consultant zal de besproken zaken vanuit de workshop omzetten naar het platform. Invulvelden en waarden worden precies aangepast op uw wensen en eisen. Prodware voegt op aanvraag intelligente functionaliteiten toe, bijvoorbeeld voor het automatisch in- en aanvullen van salutaties en hoofdletters bij initialen. Hierbij is het uitgangspunt de optimale ondersteuning van uw relatiebeheer en het salesproces.

3. Evaluatie, aanpassingen en testen aan de omgeving

Na het uitvoeren van de configuraties volgt er een evaluatiegesprek met u en de consultant. In dit gesprek wordt de geconfigureerde oplossing getoond en daarna gefinetuned. Profielen en functionaliteiten worden vervolgens getest door zowel Prodware als uw organisatie.

4. Klaarzetten en importeren van data

Wanneer u uw goedkeuring heeft gegeven aan het voorstel en de aanpassingen zijn doorgevoerd in de configuratie, start Prodware de gegevensimport. Uw ontvangt een importfile waarin u aangeeft welke accounts (bedrijven) en contactpersonen mee overgenomen moeten worden. Dat gebeurt in twee delen: allereerst worden uw accounts geïmporteerd en vervolgens uw contactpersonen.

5. Training van uw eindgebruikers

Om uw nieuwe platform zo goed mogelijk te laten landen binnen uw organisatie en de adoptie onder uw eindgebruikers te stimuleren, zal er een gebruikerstraining plaatsvinden voor uw eindgebruikers. Hierbij worden uw medewerkers geïnstrueerd over de werking van de oplossing. Ook zal er een beheerderstraining plaatsvinden die uitleg biedt over de beheertaken die intern opgepakt kunnen worden.

U bent live!

Uw systeem is klaar om gebruikt te worden! Prodware blijft nauw betrokken om ook na het implementatietraject vragen te beantwoorden en de juiste nazorg te leveren.

Bent u benieuwd hoe de Prodware Fast Sales-aanpak in de praktijk heeft uitgepakt voor diverse organisaties? Lees in onze reference case welke bedrijven u voorgingen.